utorok 27. novembra 2012

Čokoládoví ježkovia

 
 
  Na túto dobrôtku som si spomenula po víkende, keď sa mi zachcelo niečo sladkého, ale nemala som chuť dlho stáť pri elektrickej rúre. A kedy vlastne som toto jedla naposledy? Možno pred 15 rokmi pri domácej oslave, keď s ním prišla mama...? Viem, znie to strašne staro až nostalgicky, a pritom sa jedná o tak jednoduché, rýchle, lacné a hlavne chutné jedlo, až sa človeku veriť nechce, že na tento recept padol prach zabudnutia. Našťastie sa dočkal vzkriesenia, a teraz sa už isto bude vracať na naše stoly, keďže príležitostí na jeho vychutnávanie je stále dosť, a pritom (takmer) nič nestojí - ani síl, ani nervov, ani času.
 
 
na 32 ježkov budete potrebovať:
 
 
1 balenie piškót (120g)
2 banány (z nich je 32 koliesok)
špáratká (32 kusov)
200 g čokoládovej polevy
1 PL oleja
prípadne aj posýpka (mleté orechy, kokos)
 
 
  Na rovnú stranu piškóty položíme koliesko banánu (šírka 3-4 mm) a priklopíme ho rovnou stranou druhej piškóty, čiže nám vznikne akýsi "mini sladký hamburger". Ten prepichneme špáratkom na doraz. A vyzerá to takto:

 
 
 
  Čokoládovú polevu nalámeme a vo vodnom kúpeli (vyberáme radšej menšie hrnce, aby sme mali hladinu čokolády čo najvyššiu na uľahčenie polievania) roztopíme, primiešame olej. Po tejto procedúre ale vrchný hrniec neskladáme z dolného, necháme ho na ňom, aby poleva bola stále teplá, a tým pádom tekutá čo najdlhšie.
  Ak ste praváci ako ja, tak si chytíme ježka za špáratko do ľavej ruky a ponoríme ho čo najhlbšie do polevy, pritom špáratkom otáčame dookola, zatiaľ čo s čajovou lyžičkou v pravej ruke polievame tie miesta na ježkovi, na ktoré čokoláda nedosiahne (napríklad plocha úplne nahore pri špáratku).
 
 
 
   Ak chceme, tak ich teraz posypeme posýpkou a necháme na podnose vyloženom pečiacim papierom tuhnúť 2-3 hodiny v chladničke (ale úplne najlepšie chutia 24hodín odležané). Ja som ich po polhodine vybrala a ozdobila tenkými pásmi zvyšnej čokolády, čo mi ešte zostala v hrnci, a znova dala do chladničky.
  A tu sú naši krásavci:
 
 


2 komentáre:

  1. Priberá sa z toho moc? Čo ak, by som namiesto čokolády použila jogurt? A žiadny olej, alebo posýpka, čisto len piškóty, banán, jogurt. Priberiem z toho veľa? Ďakujem.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. ahoj, myslím si, že moc ani nie.. to by sa musela zjesť celá dávka, aby to bola fakt kalorická bomba...ale veru s jogurtom ako polevou si to neviem predstaviť - veď jogurt ako taký netuhne, čiže by tí ježkovia boli neustále mokrí na povrchu..ale možno keby sa potom ten ježko po namočení do jogurtu vyváľa napríklad v piškótových omrvinkách, tak by to nemuselo byť až také zlé

    OdpovedaťOdstrániť